Jak korzystać z SEO Console, aby wspomóc wysiłki SEO i zapewnić sobie produktywne pozycjonowanie

W tym wpisie na blogu przedstawimy Ci wiele sposobów wykorzystania Konsoli SEO do wsparcia Twoich działań SEO. Ten wpis jest pierwszym z serii opisującej różne sposoby korzystania z SEO Console, aby wspomóc działania SEO i zapewnić sobie bardziej efektywne i produktywne pozycjonowanie seo. Przedstawimy tu ogólne informacje o funkcjach SEO Console, a także szczegóły dotyczące tego, jak można z niej korzystać na własnej witrynie lub w innych cyfrowych obiektach, takich jak blog osobisty lub witryna firmowa. Jeśli nie wiesz jeszcze, co oznacza skrót SEO lub co dokładnie oznacza on dla optymalizacji witryny, zobacz najpierw nasz wpis na blogu tutaj!

Informacje ogólne o SEO Console

SEO Console pozwala użytkownikom tworzyć projekty, aby śledzić jedną lub więcej stron internetowych, przeprowadzać analizy i porównywać wyniki z najlepszymi witrynami w swojej branży. SEO Console jest dostępna na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych. Zapewnia szeroki zakres metryk i danych na temat tego, jak strona radzi sobie w wyszukiwarkach i co można zrobić, aby ją poprawić. SEO Console pozwala określić liczbę wyświetleń i kliknięć strony, a także to, czy została ona kliknięta przez bota czy przez człowieka. Moż

Analityka wyszukiwania w SEO Console jest dostępna zarówno dla Twojej własnej witryny, jak i dla witryn innych firm. Obie te grupy mają swoje własne, dedykowane projekty.

  • Twoja witryna: Dane dotyczące Twojej witryny są dostępne w zakładce "Pulpit nawigacyjny". Jest to najlepsze miejsce do rozpoczęcia korzystania z SEO Console.

  • Witryny innych firm: Możesz przeanalizować dowolną publiczną witrynę, w tym witrynę konkurencji, korzystając z zakładki "Website Explorer". Dzięki temu można zobaczyć, jak wyszukiwarki oceniają analizowaną witrynę i jakie zalecenia można zastosować, aby poprawić jej SEO.

Audyt witryny

Na stronie głównej SEO Console znajduje się zakładka Eksplorator danych, która zawiera szczegółowe informacje o analityce wyszukiwania. Możesz przeprowadzić pełny lub częściowy audyt witryny, aby sprawdzić, jak Twoja witryna radzi sobie obecnie w wyszukiwarkach. Dane pokażą Ci, ile wyświetleń i kliknięć uzyskuje Twoja witryna oraz czy została kliknięta przez bota czy przez człowieka. Można również sprawdzić, ile razy witryna jest linkowana, skąd pochodzą te linki i jak są kategoryzowane.

  • Liczba wyświetleń strony w wynikach wyszukiwarki.

  • Kliknięcia: Liczba kliknięć na link do Twojej strony. - Najwyższa zawartość: Strony, które mają największą liczbę wyświetleń, kliknięć lub liczbę linków.

  • Bot kontra człowiek: Te dane określają procentowy udział wyświetleń i kliknięć pochodzących od botów w porównaniu z ludźmi.